Bli blodgivare!

Jag har anmält mej nu till att bli blodgivare!
Har funderat på det tidigare, men så har jag varit tvungen att vänta ett år nu efter min op, sen på första besöket får jag se om mitt blod är godkänt, vissa kan inte ge blod efter en gbp, men vissa kan, så vi får se vad de säger.

Är du blodgivare?


Jag har sett på tv4 att de kör en sån kampanj nu, där de uppmanar folk att bli blodgivare, blod behövs alltid och det är en färskvara, så det kan inte sparas hur länge som helst.

Vet ni vilken blodgrupp ni tillhör?

Vissa är ju mer eftertraktade än andra, speciellt om man har en ovanlig.
Jag har dock A+, vilken är rätt vanlig.

Bara vänta på att man får hem en tid till första besöket nu då.
Min mamma är blodgivare och har varit det i över 10år nu om inte mer, bra gjort tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0