Dag 3

Dag 3 – Mina föräldrar

Min mamma kallas för Marro och är född-65.
Född i Finland, men flyttade hit när hon var 4-5år för att min morfar fick jobb här i stan.
Fick sitt första barn vid 15år och sitt sista vid vid 38år. Hon har 3 döttrar och 2 söner.
jobbar som hygientekniker (som det så fint heter) men va fan, hon har ett fast jobb iaf, jag är stolt över det.

Min pappa heter Raymond och är född -59.
Född i södertälje, uppvuxen i skåne innan de flyttade hit.
Älskade att vara hemma hos farmor o farfar, de betydde mycket för mej.
han var 25år när ja föddes, han har 3 döttrar.
Har jobbat som kock i större delen av sitt liv, bl.a på Storan, Palace, o learys, 4kök.
Är nu sjukpensionär, vilket han avskyr,hans diskbråck har förvärrats under åren, och har en del problem efter en trafikolycka som hände -83, då han nästan dog.
Tur han inte gjorde det, för då skulle ju inte underbara jag sitta här :p hehe


Kommentarer
Postat av: Lina

va roligt att läsa och vilken rolig lista att följa, får jag sno ;)

2010-12-22 @ 11:59:26
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0