Kycklingwok med banan

Detta recept testade jag häromdagen och både jag o henka älskade det, grymt gott.
Så prova vettja!

  • Tillagningstid: Över 20 min
  • Svårighetsgrad: Medel
  • Portioner: 4
  • Ingredienser

    Gör så här

     

    1. Koka riset enligt anvisningen på förpackningen.
    2. Skär kycklingen i strimlor. Skölj, ansa och strimla purjolöken.
    3. Woka kyckling och purjo i matoljan 6-8 min under omrörning.
    4. Skala och skiva bananerna, låt bananerna och cashewnötterna fräsa med en kort stund i woken.
    5. Krydda woken med salt och peppar. Blanda créme fraiche med curry, smaksätt med salt och peppar.
    6. Servera woken med ris och currysås, (gärna naanbröd också.)


     


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0