Ett halvår har gått!

Ja igår var det 6mån sen jag låg på operationsbordet och gjorde min gastric bypass.
Och med ett resultat på minus 27kg så är ja väldigt nöjd!
Kanske är dags att fixa nåt kort och jämföra med, tyvärr har man ju inte så många gamla, eftersom jag hellre står bakom kameran.

Men annars har det gått över förväntan bra med operationen och det nya livet. Jag är väldigt nöjd och stolt att jag vågade ta steget att göra en sådan operation, för den är ju ändå inte riskfri, finns ju en chans att man faktiskt kan dö på operationsbordet.

Men jag var aldrig rädd för att något skulle hända under operation.
Kom några tårar medans man satt och vänta på att få komma ner till operationsrummet, men det var faktiskt glädjetårar över att det äntligen skulle bli av.

Den jobbigaste dagen var bl.a dagen efter, ingen att prata med där uppe, eftersom man inte hade nån i sthlm, henka åkte ju hem samma dag för att ta hand om barnen, så efter mycket tjat så fick ja ju åka hem redan dagen efter, egentligen ska man ligga där i två nätter, men jag är envis jag hehe.

Så himla skönt att man inte har några problem med att äta och kan äta allt, jag unnar mej faktiskt allt, men i mindre mängder och inte varje dag.

Finns andra som har imponerats över mej och denna op att de själva har bestämt sig för att oxå göra en sån operation.
Nu ska ni ju inte tro att vem som helst får göra en, utan det kräver ändå en del - man ska ha varit överviktig i ett visst antal år, ha ett bmi på minst 40, eller 35 och man har några sjukdomar som diabetes o dylikt, försökt med typ allt för att gå ner i vikt.

På tal om bmi, mitt bmi har ändrats från 47,7 till 36,2, känns toppen! Bort med 10 bmi-enheter till så är man "normalviktig"


Blev lite långt, men hoppas ni har orkat läsa ändå =)

Kommentarer
Postat av: Tess

Har raderat annonsen...

Ni får väl höra av er om ni vill komma förbi å hämta den eller så... =)



Kram

2010-08-05 @ 13:18:45
URL: http://mummytessizen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur går man tillväga för att få göra en op?

2010-08-05 @ 14:05:45
Postat av: thess

Jag tycker det var starkt gjort av dig att göra operationen, en del låter det tyvärr gå för långt.

Att du gått ner 27kg är helt otroligt, du ser sååå välmående ut nu =)

Kramar.

2010-08-06 @ 11:04:05
URL: http://prinsesstess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0