Trötta barn

Ja det var trötta barn jag fick hem idag från dagis. Klockan 5,40 väckte vi dom för att klä på dom och ner med dom till dagis, kl.6.15 började dom och jag hämtade dom halv 17 idag. Loke hade bara sovit 40min på dagis och höll på att somna i gungan förut på dagis, lilla killen då =)
Erica somnade på soffan förut medans jag stog och skalade potatis, de är ju inte vara att gå så länge på dagis och inte att gå upp så tidigt, men vem är det? hehe. Loke fick jag lägga för en timme sen ungefär, han var supertrött och det kan man ju förstå, han hade ju då nästan varit vaken i 12 timmar, lille bubbisen.

Imorrn ska de gå lika länge, men det blir jag som lämnar dom på dagis imorrn, hoppas jag hinner i tid till praktiken bara, vi får väl se. Skönt att det är fredag imorrn och slut på denna vecka, sova ut lite i helgen =)

Kommentarer
Postat av: feztis

Oj vilka tröttisar, helt förståligt iofs.. Izabella brukar vara supertrött de dagar de går till 17 då får man nästan kämpa för att hålla henne vaken till åtminstone 19 tiden ;)

2009-10-08 @ 20:06:18
URL: http://metrobloggen.se/feztis
Postat av: Lina

Ja det är inte lätt i dagen samhälle när vi människor är tvungna att jobba så långa arbetstider, i slutändan är det barnen som får lida och bli uppfostrade av dagispersonal. Nej Det skulle vara som i danmark där en standardarbetsdag är 6 timmar men ändå bättre lön än vad vi har i sverige, hur skönt skulle inte det vara =) Undra hur det kommer gå för mitt barn i framtiden, när jag måste lämna dom en timme innan ja själv börjar, sen jobbar jag i 9 timmar och en timmes hemresa.. Usch stackars barn, 11 timmar på dagis! Nej tessan vi får nog göra uppror, såhär ska det ju inte va =)

2009-10-09 @ 07:07:31
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Sofia

Lina: Vad fan snackar du för skit!?

Det är ingen 6 timmars arbetsdag i danmark!

JAG JOBBAR DÄR... De har 8 timmar precis som vi i sverige, dock bättre lön. Men det är mycket lättare att bli av med jobb i danmark också eftersom de INTE har samma arbetslagar som vi!



2009-10-09 @ 15:19:05
Postat av: Fia

Lata människor! De flesta klarar både att jobba och ta hand om barn, mycket gnäll här...

2009-10-09 @ 15:22:10
Postat av: Nicka

va? Det sa hon inget om när jag ringde? vad trött jag blir, tjata tjata tjata! Det är ju trist att hamna någon stans man inte vill men utan dagis är det ganska kört för min del : ( Tack!



trevlig helg!

2009-10-09 @ 16:48:17
URL: http://virrpannatrollstoft.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilken tönt som har kommenterat! Lustig att man jobbar i danmark men inte vet att deras standarddag är 6 timmar, gå o dränk dig än att klanka ner på arbetande personer, skulle kunna tänka mig att du är en sån person utan barn och utan jobb som lever på sos, ta o väx upp för fan!

2009-10-12 @ 12:40:59
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0