Södersjukhuset

Ja imorse gick jag upp vid en halv 7 för att göra sig klar inför resan upp till huvudstaden. Åkte från stan vid 7-tiden och var framme på södersjukhuset redan vid kl.9.
Kul vad skulle man hitta på nu då? kl. 10,50 hade jag tid hos kirurgen. Så vi köpte lite frukost, men jag fick inte i mej nåt var alldeles för nervös.

men vi gick in på mottagningen, anmälde mej i receptionen och satte oss ett tag, redan 10,20 fick jag komma in till honom. Pratade lite om vad jag hade gjort för att gå ner i vikt, eller vad jag inte hade gjort ;p har ju typ testat nästan allt utom medicin. Sen berättade han lite om hur det går till och så. Sen sa att jag var godkänd då jag uppfyllde kraven som de har, yes! tänkte jag för mej själv. Mötet tog väl max 10min sen så var vi klara.

Så kom nästa tanke, vad ska vi göra nu fram till kl.12? Hade alltså ca 1,5timme dötid att slå ihjäl. Vi gick till bibban på sjukhuset och satte oss, läste lite tidningar innan vi gick upp till dietisterna.

På dietistmötet var vi 6st från östergötland. Det pratades om saker inför op och flytperioden efter och puréperioden efter som man måste fixa innan man kan börja äta som vanligt igen eller aa nästan iaf ;p
Ska oxå drickamåltidsersättning i 2veckor innan operationen,för att minska volymen på min lever, och det är för att förhindra risken att nåt ska gå fel med den, då de måste lyfta på levern för att komma åt magsäcken och tunntarmen bakom den.


Men det känns bra, jag har läst massor om operationen och livstilen som det faktiskt blir, och jag är fortfarande 100% säker på att det är detta jag villl. För att jag ska må bättre och kunna leva ett bättre liv. Kunna se mina barn växa upp och kunna leka och springa med dom, och gunga, allt som "smala" mammor kan, snart är jag oxå där, eller en smalare mamma iaf.

Kommentarer
Postat av: feztis

Åh vad kul, vad avis jag blir.. vill också :P

2009-11-18 @ 22:56:44
URL: http://feztis.blogg.se/
Postat av: Lina

Har en annan kompis som också heter Tessan som gjort denna operation, och för henne har det gått superbra, hon har gått ned 50 kg plus att hon vart gravid mitt under allt också =) så jag tror detta kommer bli toppenbra för dig, önskar jag också fick göra de, men jag uppfyller inte kraven suck =) nu får du verkligen hålla oss uppdaterade =) kram Lina

2009-11-19 @ 10:45:12
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: feztis

Jo, jag har funderat på det men inte tagit klivet att prata med någon om det..

2009-11-19 @ 12:34:44
URL: http://feztis.blogg.se/
Postat av: joline mamma till två

hej, när ska du få göra operationen? hur lång är väntetiden?mvh joline

2010-01-16 @ 08:08:37
URL: http://mamiij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0