Kolmården

Ja igår morse mötte vi upp helen o ellinor och tog bussen ner till resecentrum (busstationen här i stan för er som inte vet ;p) där väntade vi på nästa buss som skulle ta oss ut till Kolmårdens djurpark. Vi spenderade vår tid där mellan 10,30 ungefär och fram till kl.16, så det blev en tjejdag i djurparken.

I väntan på bussen till kolmården.

Det första helen gjorde var att lura upp mej i linbanan ;p Det är Europas längsta linbana och är 3km lång.

Bild lånad från kolmarden.com

Jag satt där livrädd och försökte hitta nånstans där man kunde hålla sig fast, fanns en liten kant vid fönstret som jag lyckade shålla med fast vid. Och det visade sig att Helen var lika rädd som jag ;p hehe, skönt det slapp man ju skämmas ;p
Turen tar ca 25min, så när vi var tillbaka, klev vi ur vagnen och begav oss uppåt själva djurparken för att besöka bl.a bamses värld och barnens lantgård, där man kan gå in till djuren och klappa dom.





Efter vi hade gått därifrån för att titta på andra djuren, blev båda tjejerna lite småtjuriga, men som tur var gick det över rätt så snart. Både helen och jag har en varsin liten bestämd dam med en riktig järnvilja =D Barn är allt underbara <3

Dom var jätteduktiga under hela dagen, lyssnade på vad man sa åt dom och skötte sig utmärkt, de var duktigare än vad jag trodde de skulle va, så dagen blev ju verkligen lyckad.

Delfinshowen tittade vi ju på oxå, är ju höjdpunkten där tycker jag. Dom har ju gjort om den en del, vi norrköpings bor, och folk i närheten av kolmården vet ju att det har förändrats en del. Nu har ju Markoolio vart med och fixat med musik och så, och jag är nöjd med showen, gilla rju hans musik,han är ju bra rolig den snubben.

Men helen tyckte nog det var roligast =D eller hur gumman?


Min fina tjej i väntan på delfinshowen.

Det sista vi gjorde var att åka linbanan igen, fast jag egentligen inte ville, men tjejerna hade tjatat ett tag, så vad gör man inte för tjejerna,de var bara att sätta sig igen och åka uppåt i himlen, men denna gång var det ju riktigt kul tyckte jag, nu vågade jag till o med andas ;p tog lite kort oxå vågade jag göra


Erica tyckte det var riktigt kul att åka i linbanan


Ellinor tittade på utsikten


Liten utsiktsbild. Verkligen fin utsikt utöver Bråviken


Vill ni se lite mer bilder så ta en titt på min sida på bilddagboken. Ericasmamma heter jag där.     

Tack ännu en gång Helen för att vi fick följa med <3      


Kommentarer
Postat av: helen

Tck själv gumman, det var underbart roligt!kram

2009-06-16 @ 18:33:38
Postat av: carro

Så roligt det lät! =) Oh linbanan vill jag med åka, var den dyr??

kram

2009-06-16 @ 20:28:36
URL: http://snuttungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0