Nu bestämmer jag

Igår fick Loke äte en macka för första gången, och han ÄLSKADE det. Tyckte att det va kul att få äta själv, jag skar pytte små bitar åt honom så han inte sätter i halsen.
Erica satte i halsen igår, åt vindruva men hon sa att hon fick hår i munnen men jag vet inte, så jag fick stoppa ner fingarna i munnen på henne och fick upp en liten bit vindruva, tur man inte drabbas av panik själv vid såna tillfällen.

Gick upp 10,30 idag hehe, eller jag va ju vaken ett tag när erica skulle gå till dagis, nästa vecka lämnar nog ja henne på dagis, annars kommer ja inte ut på nån morgonpromenad, Loke sover ju till efter 9, känns så elakt att väcka honom bara för att vi ska till dagis, när nån av oss kan va hemma och då låta honom få sova. Henka drog till lokalen när jag vaknade, men han ska va hemma till halv 2, så vi kan hämta tösen tillsammans sen, tycker det funkar bra så här, att han passar på att vara i lokalen när erica är på dagis, för då slipper bara jag ta hand om barnen hela dagarna.

Vi pratade lite om kryssningen igår, henka och jag. Han sa att han skulle ju aldrig få åka iväg på kryssning själv, och näe det skulle han nog inte,, dubbelmoral aa jag vet. Men han fick faktiskt dra iväg till göteborg en hel helg förra sommaren, och jag fick inte följa med, inte ens frågade om ja ville. Så jag frågade om jag inte förtjänade att få göra nåt själv utanför hemmet, och jovisst det gjorde han ju, men han vill väl inte att jag ska dra på kryssning. Men jag drar fan hellre på en kryssning än att gå ut på krogen här.Och samtidigt få passa på att umgås med båda mina systrar och mamma, det är ju inte ofta det händer, ja mena linda skulle ju inte dra hit ner bara för att gå ut på krogen, och mamma hon är ju aldrig ute längre, saknar det, att festa med mamma alltså, gjorde jämt det förut, vi hade jämt skitkul. Så han får acceptera läget helt enkelt att jag vill detta och att jag borde få unna mej, jag har inte åkt iväg nånstans utan barn sen erica föddes i feb 2006, och det är ju fan över 3 år sen snart.

Näe jag drar på kryssning, punkt slut!


Helen: de jag vet nu som ska med är: du, jag, mamma,jessica, linda, joy, joys mamma+ en kompis till henne, johanna, tror alla dessa skulle med sen kanske det va nån mer kompis till jessica. Men då kör vi på b-hytt istället, jag vill oxå hellre ha b-hytt.

Kommentarer
Postat av: helen

hehe, Niklas får heller inte dra på kryssning!;P Det är skillnad på när killar och tjejer festar..hehe..



Åh vad kul, bra för jag skulle nog bli hyper om vi sov under bildäck;P

kram

2009-01-15 @ 16:34:05
Postat av: Lina

Jag tycker verkligen du förtjänar att få åka iväg och du anar inte hur avis jag är, för jag skulle också vilja åka iväg men alla mina kompisar hatar tydligen sånt, vill bara gå ut i tråkiga norrköping! Hoppas ni får kul iaf =) kram

2009-01-15 @ 18:00:38
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0