praktiken

Igår fick jag vara med om det som jag inte trodde att jag skulle få uppleva, inte just nu iallafall, vi fick ta hand om en död patient. En som kom in med ambulans och dog under färden, så vi fick tvätta rent personen och så och bädda om tills de anhöriga kom, kändes bra dock, såg frudfullt ut, hade nog varit värre om det hade varit en olycka eller ett barn.
 Har lärt mej att göra ekg själv oxå, är lite krångligt ibland, då det kan vara svårt att känna revbenen på vissa, men oftast går det bra =) Igår fick jag ta hand om diabetespatienter, mäta och väga och så, inget krångligt alls, men skojigt =)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej, trillade in på din blogg via FL.



Va läskigt att ta hand om en död patient:|.



2009-12-11 @ 18:38:05
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Sara

Gör du praktik på akuten eller?

2009-12-13 @ 16:31:45
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0