Min duktiga dotter

Gud så duktig min lilla tjej är, näe förlåt menar STORA tjej är, nu på kvällen efter att hon badat har hon bara haft trosor på sig, alltså ingen blöja, och hon har satt sig själv på pottan och kissat 3 gånger =) verkligen superstolt över henne ju.

Badade idag med Loke för första gången, alltså han och jag i badkaret, han har ju tidigare badat i baljan. Men det gick jättebra och han trivdes verkligen där ihop med mej.

HAr vart lite huslig och bakat idag ihop med jessica och erica. Gjorde vetebullar med vaniljfyllning (margarin+vaniljsocker) blev super smaskiga, så därför får ni recepten, snällt va =D

100 g smör
4 dl mjölk
50 g gäst
1 dl vit sirap
2 krm salt
12-15 dl vetemjöl
ev 40 pappersformar

Fyllning
4 msk smör
4-5 msk vaniljsocker

Pensling
1 ägg
pärlsocker
  Smält smöret, tillsätt mjölken och värm till 37°.
Smula ner gästen i en stor bunke, häll i lite i taget av den
varma mjölken medan du rör om. Tillsätt salt, vit sirap och mjöl
lite i taget. Arbeta degen smidig, så det lossnar från bunkens
kanter. Låt degen jäsa på dragfri plats i 10 min. Sätt ugnen på
250-275°. Placera ut pappersformarna på plåtar.
Ta upp degen på mjölat bakbord och arbeta den till en blank och
smidig deg. Dela den i två delar och kavla ut den till en rektangel.
Bred på fyllningen. Rulla ihop varje deg till en lång rulle. Dela
varje rulle i ca: 20 lika stora delar. Ställ dem i formarna och
låt dem jäsa i ca: 20-30 min. Pensla dem försiktigt med ett
uppvispat ägg, strö sedan på med lite pärlsocker.
Grädda mitt i ugnen ca: 6-8 min beroende på ugn.
Bullarna är klara när de har fått en gyllenbrun färg.

Mycket goda bullar.



Just det fick papper från vägverket idag, nu är henka min handledare, så nu kan vi övningsköra lagligt hehe ;p Se om vi kanske kan köra lite i helgen hihihi, spännande. Har satt som mål att jag ska ha mitt körkort till 1maj, får se om jag klarar det eller inte fram tills dess.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter som goda bullar det där. Jag brukar även ha i kokosflingor och det blir supergott.

Keyboarden var ett bra köp, hon har sångstund jämt här hemma nu. Så den kan jag rekommendera. Nu kostar den 399:- annars 499:- så passa på medans priset är sänkt. När fyller Erica 3 år?

Kram

2008-11-14 @ 12:44:48
URL: http://metrobloggen.se/mammatillenprinsessa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0