En strålande fin dag, dock utan strålande sol..

En ny dag igen och jag känner mej positiv till allt  =)

Loke sov lika bra inatt oxå, la honom vid 23 tiden igår när vi gick o la oss sen sov han fram till 6-tiden, då fick han lite välling och sov fram till 11,30.

Jag blev väckt med 11 tiden då pappa ringde och sa att han skulle komma hem med erica, de skulle tydligen till sjukan med lottas morsa igen, kom hem därifrån i förrigår.

Fattar inte att dom inte sätter henne på hem istället, där de har bättre koll på henne hela tiden, för vilbergens hemtjänst är fan skit alltså. Aldrig att jag ska söka jobb där, eller man kanske ska det då det blir nån ordning på det stället.

De kan glömma att gå till henne flera gånger under en månads tid, ibland ställer dom sig bara i dörröppningen och frågar om hon behöver gå på toa, säger hon nej så drar dom bara, inte stannar dom och pratar lite med henne, så himla dålig stil.

Så lär inte jag behandla de äldre sen, om det blir så att jag jobbar med äldre, och så vill jag absolut inte själv bli behandlad när jag är så pass gammal att jag har hemtjänst eller bor på nåt hem.

Nog om tråkigheter..

Loke stog själv idag 2-3 sekunder =D va redan? han verkar bli tidig han oxå, han verkade tycka det va kul med lära gå vagnen och han förstod hur man skulle göra, måste bara be henka skruva åt bromsen lite grann så den går lite trögare.

Erica reste sig upp och gick utmed möbler vid 7 månader redan, Loke verkar ju bli likadan, sen gick hon själv vid 10,5mån, sorry om det vart lite skryt men man blir ju så himla glad och stolt för varje framsteg de gör.

Se om vi kan låna bil sen och åka o handla lite, och en sväng till systemet och köpa lite gott till imorrn hihi, blir nog cider och lite redbull/vodka *mumma* hm sugen på jäger/redbull oxå, men tror henka har druckit upp vår jäger =/ får kolla vad en liten flaska kostar..

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Usch för hemtjänsten! Jag vill inte jobba med det. Jag har testat och den stress som förekom vill jag inte ha. Man hade aldrig tid och prata med de gamla! Ungefär såhär "snälla kan du inte stanna en stund" Nej ttyvärr jag måste vidare! Usch! Nejtack säger jag bara!

2008-12-30 @ 14:31:43
Postat av: Lina

nej va roligt att han redan börjar stå själv, de går snabbt framåt =) kram

2008-12-30 @ 15:01:22
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Lina

fy, sånna hemtjänstpersoner borde få kicken direkt! Blir så arg, bara jag tänker på det muttrar





Va mys att vara barnledig. Fast, jag har svårt att tänka mig en nyårsafton utan mina barn. Faktisk. Men sån är jag, tycker absolut inte det e nåt fel eller nåt! :)





Klart du ska vara STOLT! Och därmed är lite skryt tillåtet - absolut! Jätteskoj att han börjar stå själv. Duktiga killen!



kram

2008-12-30 @ 19:08:31
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: H A N N A S

sv: Jo men itne alltid man har tillgång till internet.. :/

2008-12-31 @ 00:16:13
URL: http://haniepanie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0