Torsdag

Usch så trött jag är om mornarna, kanske sover för länge, orkade inte upp förän 8:10, så det var bara att studsa upp ur sängen emd ett glatt humör, nja ja ljög lite =D men drog mej upp ur sängen, efter att erica slitit av mej täcket, jädra busunge ;p svinkallt ju. Men iallafall upp kom jag tillslut, fixade lite frukost till Erica och plockade fram kläder till båda barnen, sen satte jag mej o ammade Loke och tittade på Madicken på tv, en av mina favoritfilmer av Astrid Lindgren. Funderar på att köpa eller ladda ner en massa filmer av henne, speciellt Madicken.

Gick sen mot dagis, och innan dess hann jag bli irriterad på en granne, hon bor på nederbotten och hade ställt sin jävla cykel mitt i gången i källaren, alldeles utanför cykelförrådet, måste vart jävligt jobbigt och öppnat in dit, så var ju tvungen o flytta på den för att komma fram med barnvagnen, och samma sak igen sen när vi kom hem.

Snart slutar henka, de går bara halvdag idag, så ja hoppas han hinner hem tills det är dags att hämta erica på dagis, kan ju vara trevligt att gå tillsammans dit, var ju ett tag sen. Ska passa på att titta i Ericas portfolio som de har på dagis, se vad hon har gjort sen dess. De skriver lite och sätter in bilder på vad de gjort och vad de har lärt sig och så, väldigt kul att se faktiskt.

En bekant till mej tyckte det var så konstigt och knäppt att de hade så på Ericas dagis, för så har de nämligen inte på deras dagis. Skrattade lite inombords när ja hörde det, för det är så att vårt dagis ligger före i den utvecklingen, det ska nämligen bli så på alla dagis här i stan. Så sen när det har blivit så på deras dagis kommer hon säkert tycka att dte är jättebra, skulle inte förvåna mej haha =D Sen tyckte de öven att det va knäppt att det var ett sockerfritt dagis, att det har gått till överdrift. Jag visste inte om det när ja sökte det, utan fick reda på det på inskrivningen på dagis. Men jag tycker det bara är bra. De är ju inte där för att äta glass och sånt, ja menar det kan de ju få hemma. Men mycket jag hör från dom går in genom ena och ut genom andra örat hehe =D

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är ju inte alls dumt att göra en sån grej. Är kul för oss föräldrar att se vad barnet gör och lär sig på dagis eftersom man inte får vara med och se det med egna ögon. Dom gör likadant på Kiaras dagis. Tycker det är kanonbra. Kram

2008-09-18 @ 16:39:17
Postat av: Lina

På Linnéas dagis hade dom också så kallade portfolios där dom sätter in kort på barnen och skriver lite om dom och så, det va jättekul att få hem den nu när Linnéa sluta dagis för att se hur hon utvecklats och definitivt växt, tycker de är en jättebra ide och hoppas dom inför det överallt. Kram

2008-09-18 @ 18:36:45
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: linda och william

ja, här har vi portfolio med! Trodde typ alla har det så nu... kanske bara jag som tror det när jag är lärare:p

2008-09-18 @ 19:01:53
URL: http://willinda.blogg.se/
Postat av: helen

Nej, det är faktsikt flera dagis som har portfolio, jag skulle tyckta det var konstigt om de inte hade det. Den är ett väldigt roligt minne för barnen att ha från sin förskoletid samt att det är bra för oss föräldrar att kunna se hur de arbetar med barnen och vad de gör om dagarna.

och att det är sockerfritt tycker jag är superbra. jag är snål med socker här hemma och ser ingen anldening till varför barn behöver socker, de blir bara hyperaktiva utav socker och dels så är det varken bra för hälsan eller tänderna.

Tycker vårt dagis är jättebra.

Mysigt att gå i skogen, det är så avkopplande..kram

2008-09-18 @ 21:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0