Gamla minnen

Idag sov vi hela familjen fram till klockan 11, väldigt skönt, man måste ju passa på medans man kan. Åt lite frukost och klädde på oss och begav utåt och trotsade den kalla kylan, var väl ca +1 grad ute men solen lyste så det värmde ju lite grann. Stannade på en gräsmatta en bit bort här och sparkade lite boll sen fortsatte vi vår promenad, bort till macken som ligger här i närheten för att fylla på lyft i hjulen på Lokes vagn. Sen ännu mera promenad, tills vi stannade till vid en lekplats, där vi gungade lite, ja även ja gungade ;p hehe och erica åkte lite kana också. Fortsatte sen en bit och drog hem till pappa, så det vart en bra promenad idag blir även en till imorrn bitti efter dagis.

Badat med Loke idag igen, plaskade massor med sina små fötterna, nåt han verkligen gillade =) sen var det dags att titta på Färjan, mitt favvoprogram, men det gör bara att jag blir mer sugen på att åka på kryssning snart ju =D

Var en intervju med kaptenen på Cinderella, han har jobbat tidigare på båten Mariella, han gjorde det då estonia skönt 1994, han var först på plats och såg allt, hur folk låg i det iskalla vattnet och skrek på hjälp, sen dagen efter såg de massor med döa kroppar i vattnet, gud vilken hemsk syn det måste ha varit och sen att ha kvar dessa minnen hela sitt liv sen, näe usch.

Det är min största rädsla när jag åker kryssning, att man ska sjunka som estonia gjorde. Men det ryktas ju om att det var lite fiffel ombord på den båten och att en explosion skedde ombord, tror lite på det, men man vet ju aldrig.

Vet sist vi var på kryssning, var väl -04 tror jag. Då hade henka pysslat med telefonen som finns i hytten och råkat sätta på väckning. Så ringde ju den 4-5 på morgonen, och lät som nåt jävla larm. Jag vart skiträdd, trode det var nåt alarm om att vi var tvungen att utrymma båten för att vi höll på att sjunka eller nåt, tog flera timmar innan jag somnade om sen och var arg ja va på henka då ;p jädra karl.

Kommentarer
Postat av: Lillis

Jag har bara åkt på kryss 2 ggr och sen på båten när man va liten med pappa. Men jag är ju oxå sådär rädd att nåt ska hända och så är jag lite klaustrofobisk. Men sist vi åkte så var det Cinderella i somras och det kändes lugnt för man hade ju lite alkohol i kroppen, hytt över vattenytan och så ligger Cinderella stil större delen av natten. :) Kram

2008-11-17 @ 21:42:44
Postat av: Lovisa

Båtarna idag är jättebra. Åker med cinderella 1-2 ggr om året och det kan jag varmt rekomendera. Sen Estonuia sjönk har en ny sak införts. Cinderella avgår 18.00 precis som Birka Paradise så den båten ligger bakom Cinderella så man kan säga de håller varandra sällskap med ca 5 km mellan ifall nåt skulle hända så vet man att tryggheten finns bakom en. Det kan du ha i åtanke. På det sättet sover jag gott om natten på båten.

2008-11-17 @ 22:08:48
Postat av: Feztis

Sist vi var på kryssning låg Izabella i magen, har också funderat på att åka, tycker cindirella är den bästa båten :D Om man åker med viking annars är silja lite roligare men dyrare..

2008-11-18 @ 11:29:04
URL: http://metrobloggen.se/feztis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0