Recept korvsoppa

Satt och funderade igår på vad vi skulle ha till mat, hade en halv falukorvsring i kylen.
Så jag täntke -  vi testar korvsoppa, har aldrig gillat det, men min kanske blir god  :p haha så jag slängde ihop lite med vad vi hade hemma, och det blev fan jättegott =D
Så jag tänkte dela med med, kör inte med några direkta mått utan jag höftar, det är väl en smaksak.

1/2 halv falukorvs ring
4-5 potatisar
1 gul lök
1 burk majs
1 burk kidneybönor (färdigkokta)
ca 2-3 msk ketchup
svartpeppar
salt
timjan

Tärna korven, potatisen och löken i rätt så stora bitar, fräs i kastrullen, tillsätt bönorna och majsen -spadet till majsen kan man oxå ta med. Låt fräsa en stund och häll i ketchupen och krydda.
Häll på vatten, hur mycket du tar bestämmer du själv =)
En buljong tärning kan man ha, men jag hade ingen hemma, så det skippade jag, men blev ändå väldigt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0