Kaos på dagis

Jag tycker lite mindre om dagiset just nu, sen det började en massa små nya barn på dagis så verkar de ha mindre tid för de andra barnen tycker jag, alltid nån liten unge som tjuter och skriker när man lämnar och hämtar, eller iallafall 4 av 5 dar.
Och personalen "struntar" lite oss andra föräldrar lite verkar det som, kanske bara är jag som uppfattat det så...jag vet inte.

Näe det behövs verkligen mer personal till alla dagis tycker jag, 3 fröknar på 20 ungar tycker jag är för lite, tycker det borde var 3-4 barn/vuxen, så antingen mer personal eller mindre barngrupper.

Idag är det en massa fröknar sjuka + att vikarierna är sjuka, så de får springa mellan 2 avd idag, så då får jag hämta barnen 12 idag, istället för 14, bara för att jag går hemma.

Tycker faktiskt att de kan ta in outbildad personal som vikarier, för då skulle de slippa sånt här kaos, det är ju varken bra för personalen eller för barnen.
Ja menar de tar ju in outbildad personal till grundskolorna då tycker ja de kan göra det på dagis, mer viktigare att de kan lära ut saker i skolan ändå tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag håller med dig, eller åtminstonde ta in sånna som har gått barn o fritid. men inte då nu måste man utbilda sig hela vägen om man ska få jobba på dagis! då är det tydligen bättre att ha kaos på dagis. kram Lina

2010-10-05 @ 10:10:19
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Lina

hej igen =) jag undrade bara om du vill ha mer kläder till erica. kommer bli en hel del bortrensat nu när vi ska flytta. Har både kläder o skor beroende på vilken storlek hon har =) kram

2010-10-05 @ 10:12:29
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Jennie

hittade hit via bloglovin ;)



Vad många barn det verkar vara på dagiset. Ska det inte vara max fem barn/vuxen/personal?

2010-10-06 @ 15:04:14
URL: http://www.lagomskadetvara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0