Egypten resor

Egypten har alltid legat på min lista med länder och platser jag skulle vilja besöka.

Egypten ligger där Europa och Afrika möts.

"Egypten är idealiskt för den som vill ha en spännande och varierad resa. Den som vill kan få uppleva allt från urgamla ruiner och tempel från en svunnen tid, till dykning i kristallklara vatten och ett roligt uteliv. Du rör dig mellan två olika tider, det gamla och det nya. Pyramiderna i Giza är ett oerhört populärt turistmål och kan varmt rekommenderas. Konungarnas dal i Luxor är en annan sevärdhet som man inte får missa och vill du hinna se allt i staden måste du stanna i veckor. Här finns mängder av intressanta platser, som gravkammare med mumier och hieroglyfer. Den som tycker om dykning har kommit till ett riktigt paradis, då Egypten bjuder på ett av världens bästa dykvatten. Här finns färgglada fiskar, korallrev och skeppsvrak att upptäcka, tillsammans med kunniga dykinstruktörer."

Hur härligt låter inte det?

Jag gillar ju historia och i Egypten hittar man ju hur mycket historiska platser som helst som jag skulle vilja besöka.

 

Nu blev ni väl sugna på att åka dit va?

Eller har ni redan varit där?

Om inte kan jag rekommendera sidan Egyptenresa, där det finns info om Egypten och allt landet erbjuder.











Kommentarer
Postat av: My Karlsson

Tycker om det du skrev! Roligt att se lite nyttiga grejer och inte bara det vanliga sakerna som man kan se om hela tiden. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0