Namna barnen?

Så himla irriterande när kläder försvinner på dagis.
Just nu går det på en annan avdelning, så deras kläder och sånt är ju överflyttade dit.
Så idag nrä de skulle ut, skulle jag ta på de regnkläder så det slapp bli blöta, men då hittar jag inte Lokes regnbyxor. Fick gå in på hans avdelning och kolla om de fanns där, men icke. Så jag kollade hemma ifall man hade fått med dom hem nån gång, men näe, så jag ska säga åt dom sen på dagis att de får leta, ska fan inte jag behöva göra.

Har ju ingen lust att köpa nya byxor för att personalen eller nån förälder har tagit fel, så får dom fan stå för det tycker jag.
Hänt en annan gång att nån hade snott ett par rosa byxor från erica, trots namn i dom, och lämnat kvar sina fla rosa byxor.

Snart får man väl namna barnen oxå, så ingen annan förälder snor dom oxå ;p

Finns dom inte där så är det nåt ointelligent pucko som inte kan läsa som har tagit hans byxor. Och ingen risk att de skulle ta fel, för Loke är enda ungen på dagis som heter Loke, och som vuxen borde man väl fan kunna läsa.

Gillar inte fröknarna direkt heller på denna avdelning =/ dom verkar bara bra sig om sina "egna " ungar, oxå irriterande, så det är en jävla tur att de går på den avd dom gör.
Ska bli skönt sen efter sommarlovet när de går på sin avdelning igen.


Kommentarer
Postat av: helen

Trisst med byxorna. De hänger där nånstans ska du se. Ellinors regnkläder hade de själva tagit med över och hängt på hennes "nya hylla" på nya avdelningen. De har säkert bara blandat ihop dem, lätt hänt när det är minst tjugo par att hålla reda på. jag har ju jobbat på dagis så jag har lite förståelse för det där. Oj, jag gillar de andra frökarna, tycker de är väldigt trevliga. fast det är klart man gillar sina fröknar bäst, dom som man känner sig "hemma" med. kramar

2010-07-06 @ 13:44:14
URL: http://www.metrobloggen.se/diamondHelen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0