Min op-berättelse!

Den 3 feb åkte vi upp till sthlm i världens snöoväder, inget kul alls, men vi kom fram till slut.
Skulle in och ta lite blodprov först innan jag skulle på nästa möte. Hade inte ätit nåt, så jag slängde i mej en choklad shake när vi kom fram, sen på provtagningen fick jag veta att jag skulle ha varit fastande, det va inget som sa nåt om det till mej och stog inte på nåt papper heller, smart, men jag fick lämna prover iallafall eftersom jag skulle opas dan efter.

Efter det var det dags att gå till kirurgmottagningen för att träffa en läkare, en sjuksköterska och en narkosläkare, och dessa möten tog ca en timme, så var det klart.

Vi begav oss sen till hotell Victoria på södermalm, inte alls långt från SÖS, kanon, checkade in oss, och befann oss typ där hela eftermiddan och kvällen och bara tog det lungt.

4/4 duschade jag innan vi åkte till SÖS, kl.7 skulle vi vara på plats, kom väl dit en kvart innan. Träffa en sköterska, som jag träffade dagen innan, fick byta om till läckra sjukhuskläder, en rock som var öppen baktill, en annan vanlig rock över den, sen snygga strumpor till det :D

Efter ett tag kom hon med nån äcklig flaska, som smakade som en blandning av havsvatten och metallsmal, inte gott alls, men den var bara att halsa typ, och två panodil, en nål satte hon i handen oxå.
Sen vid 7,45 ringde op-salen och sa att det var dags för mej, shit tänkte ja, men pussade henka hejdå, och så rullade vi ner till op-salen.

Fick vänta några minuter innan det var dags, sen fick jag gå in i op-rummet och klä av mej lite och lägga mej på en brits, benen låg fast i några skumgummibitar, lite lustiga, men kändes bra. Kom en massa folk som presenterade sig men jag kommer inte ihåg ett enda, jag och namn alltså  :grin:

Fick andas lite syrgas först innan de sprutade in sömnmedlet, de sa att jag skulle tänka på nåt fint, aa visst tänkte jag, men så långt hann jag inte komma, sen 5min seanre väckte dom mej, haha nja inte riktigt men det kändes som det.
Sen rullades jag ner till uppvaket och det var ca kl.10:15, tror jag låg där nån timme och vilade, sen fick jag dra upp till avdelningen igen och läggas in på rum 10.

Ringde efter henka så han kom dit, verkligen skönt att få träffa honom igen. Han var kvar till 15-tiden innan han åkte hem igen, då passade jag på att sova, sov mycket den dagen  :)

På kvällen var jag uppe och gick, had einte ont nån stans, lite träningsvärk i magen bara, men det var vanligt sa dom. Personalen tyckte jag såg oförskämd pigg ut, kännde mej det oxå.
Kl.21 tro ja jag la mej för gott för att sova, men sov bara från och till, hade 2 rumskamrater som snarkade och en som hade ont som sprang upp och ner, inte lite störande.

Kvällen efter åkte jag hem, tackar gudarna för att jag fick åka hem så tidigt, hade inte pallat en natt till där.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hejsan!! Nu har jag suttit och läst om din operation.



Jag är lite nyfiken på en sak.. Jag har fått tid nu till dietist skola om en måndag.. trodde jag skulle få op-tid då, men det är tydligen ett till läkarbesök efter då jag får reda på det, blev lite besviken.. tänkte fråga dig hur lång tid det tog efter dietistskolaan till läkarbesöket, till operationen?



vore glad om jag fick svar. hoppas du mår bra!



Kram /K

2010-02-14 @ 17:18:42
URL: http://outoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0