Fredag

Fredag och äntligen helg igen. Barnen är friska och krya, ingen feber och inget hängiga efter sprutan, sköönt. Nästa vecka ska jag till sjukan, herregud va sjukhus besök det blir ;p då ska jag ta grissprutan. Drar dit på tisdag morgon efter att jag har lämnat barnen på dagis, linda skulle väl ev haka på och ta den hon med.

Hon borde väl kunna ta den här i stan fast hon bor i kumla? Nån som vet?

De prata på lokalnyheterna nyss om hur många svininfluensafall det har varit här i östergötland, men den siffran stämmer ju ändå inte, utan det är bara dom som har sökt vård, sen är det ju säkert minst 100 till som har haft den men inte behövt söka för den. För att veta om man har den eller inte så måste man ta ett test, och det är ju inte alla dom gör det på, oftast bara om man är i riskgruppen eller ska bli inlagd på sjukan för det.
Jag tror jag hade svininfluensan, men är inte hundra.

Symptomen på svininfluensan är generellt ganska lindriga och påminner i princip om vanlig influensa. Det handlar därför mycket om symptom som är kopplade till den infektion i övre luftvägarna som svininfluensan skapar.

Vanliga symptom vid svininfluensan är således:

Feber och frossa -det hade jag, dock bara feber 1 dygn
Hosta och halsont - hade jag
Snuva, rinnande näsa och nysningar - snuva hade jag
Värk i kroppen och huvudvärk - hade ja
Diarré och kräkningar- inget av dessa
Trötthet - trött var ja

Kopierat från sjukvårdguiden.se

Jag överlevde trots att jag är i riskgruppen, fast är ju 100% frisk annars, så det är nog därför.



Nu byter vi ämne, för jag är så himla trött på allt snack om det, och jag är nog inte ensam om det.

Skulle ha dragit och shoppat lite julklappar idag, men linda visste inte om hon kunde ta bilen in till stan, så det får väl bli en annan dag, inget kul att dra själv.
Så jag får sätta mej och plugga istället =/

Liten julsång kommer här. Barnen hade fått hem ett häfte med julsånger som de ska sjunga på lucia, så de ska träna lite hemma och denna va med såklart

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag har redan tagit min för drygt ca 4 veckor sen. Ska dra med min smabo på tisdag morgon så han får ta den. KAnske ses vi där!

2009-11-20 @ 10:53:21
Postat av: Angelica

Dedära symptomen, kommer de snabbt eller? För jag har kännt mig jättekonstig denna vecka som om jag vore sjuk på insidan! Trött och hängig, har även hostat och nyst och haft både ont i halsen och haft rinnande näsa. Men för mig har varje symtom liksom smygit sig fram en i taget... hoppas de inte är svinisen!

2009-11-27 @ 16:11:29
URL: http://angelicasgnallbank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0