Sommaralkoholist?

Alltså gud va varmt det har varit idag, känndes som jag skulle dö ;p nästan iallafall. Tur att det var rätt mycket skugga i skogen. vi plockade blåbär och lite hallon blev det oxå, några smultron mumsade vi i oss på plats. Plockade drygt 1/2 liter blåbär och det blev lagom till en blåbärspaj, som vi fixade iordning när vi hade varit nere i affärn och köpt vaniljsås.
Vart en trevlig dag idag med barnen och syster yster aka Jessica ;p


Är det bara jag som har fått för mej att folk dricker mer nu på sommaren? Eller finns det fler som som har märkt det?

Läste bl.a en tråd på familjeliv, där det var en tjej som gärna tog 1-2 glas vin, 5-6 dar i veckan. Så frågade hon om hon drack för mycket?
Eh aa det tycker jag. Alkoholist varning tycker jag,jag tycker inte att det är mängden alkohol som spelar in, utan själva beteendet att man måste dricka minst 1 glas vin varje dag typ. Hon berättade även att hon bara drack efter att barnen hade lagt sig, fast samtidigt skrev hon att hon drack till middagn oxå, gick då barnen och la sig utan mat? ;p
Tänk om det skulle hända nåt med barnen och man var tvungen att åka in till akuten och man stinker vin? Snacka om att jag skulle få dåligt samvete då. Bättre att nån annas har barnen om man ska dricka.

Jag dricker hellre en kväll, och då under helgen och utan barn, är och ser bäst ut utåt!

Kommentarer
Postat av: Linda o William

håller med dig! Jag dricker aldrig alkohol när William är hemma, jag kanske har druckit en cider en gång typ men då har jag ju en annan här hemma som kan köra om något skulle hända. Iofs dricker jag så sällan nu, eftersom jag får så ont av det. Nej, om jag är sugen på alkohol så får han sova borta och så går jag ut. Jag vet fler som dricker vin flera gånger i veckan. Verkar typ som en trend att ta "ett glas vitt/rött" om kvällarna......

2009-08-06 @ 07:36:25
URL: http://willinda.blogg.se/
Postat av: Lina

oHHH Va gott me paj! ska nog göra en i helgen med! Folk blir nog alkolister på sómmrnarna! Visst ett glas vin till maten om man är ledig tycker inte jag är farligt, men då ska man hålla sig till ett glas och till mat, inte dricka bara för drickats skull, då kanske man borde tänka om! kram

2009-08-06 @ 10:01:19
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: carro

Jag tycker att folk dricker för mycket på sommaren, det är inte ofta jag dricker men dricker jag så är det oftast nån lördagkväll hemma hos mamma o pappa (eftersom pappa jämt är nykter) så har vi barnen med oss o så grillar vi. men som sagt kanske händer 3 gånger per sommar.. men alla andra verkar dricka mera på sommaren. Men sen beror det på hur mycket man dricker. ska vi ses snart??

kram

2009-08-06 @ 18:21:01
URL: http://snuttungar.blogg.se/
Postat av: Helen

Men alla killar då som dricker öl flera gånger i veckan. Niklas gör det. han blir inte onykter men han dricker en två stycken flera gånger i veckan, speciellt nu när dte är sommar.

kram

2009-08-08 @ 13:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0