Kvällen

Jessica, pappa och Lotta kom förbi på en fika nu under kvällen, glodde lite på tv och snackade lite.
Imorrn drar erica till morfar igen, hon vill sova där igen, ville sova där inatt, men jag föredrar att hon sover borta när det inte är nåt dagis, så det blir att lämna henne där imorron.

Erica och jag gick ner till kiosken förut och hämtade ett paket till, fast denna gång från hm, lite kläder till mej *kors i taket va* hehe, tycker inte om att köpa kläder till mej själv, roligare till barnen,några julklappar till erica och en dress till Loke, även 3par fingervantar blev det, tyvärr var mössan jag hade beställt till Erica slut, så det blir att dra ner på stan och köpa en vintermössa sen. Hon har ju en, men jag tänkte att det kan ju vara bra att ha en extra ifall den blir våt och så.


Frågan jag ställde i ett tidigare inlägg, om flickors könsorgan, är baserat på ett inlägg jag läste på familjeliv. Där tyckte många att det var fel att säga pulla istället för snippa. Men alltså jag lär ALDRIG använda ordet snippa, så jävla fult och larvigt ord. Jag är uppvuxen med ordet pulla och ser inget fel med att fortsätta att använda det. Jag har lärt Erica att det heter pulla, eftersom hon har frågat om det och vad pappa har. Men på familjeliv så tyckte de att det var vidrigt att använda ordet pulla, för det var ju vad en kille gör med tjejer o att det var ett smeknamn för höna. Så jag lär inte ändrat mitt ord bara för att RFSL har bestämt att det ska heta snippa, för att tjejer ska ha ett tjejnamn på sitt könsorgan. Denna hysteri om att få det så jämnställt har gått en aning till överdrift när det kommer till detta.


En annan sak jag läste om vad att  Herr Gårman även ska bli Fru Gårman, enbart för att det ska va jämnställt, så det ska våra skattepengar gå till, kul när de kan lägga pengarna på äldrevården, vården, dagis och skolor istället. Men näe klart vi ska ha nya skyltar för att vi kvinnor ska känna oss mer värda i samhället.
Finns väl andra sätt som de kan göra det på, t.ex som att både kvinnor och män ska ha samma löner och att inte männen ska tjäna mer enbart för att de är män.


Kommentarer
Postat av: tessan

tycker man kan säga vad man själv tycker passar =)



visst är det löjligt om skylten... finns la bättre saker att lägga de pengarna på...

2008-10-01 @ 22:32:39
URL: http://mammasprinsessa.blogg.se/
Postat av: helen

Jag har aldrig ens kallat det för pulla när en kille varit där nere. inte heller säger jag att jag "pullar" mig själv när jag onanerar. jag säger att jag onanerat och inget annat. En kille som runkar säger ju inte att han kukat eller snoppat sig. Jag förstår inte vem det var som gjorde pulla till ett fult ord? det står ju med i ordlistan, jag tro knappast snippa står med.

håller helt med dig.

2008-10-01 @ 22:43:21
Postat av: Lina

Missade frågan om könsorgan, här hemma säger Linnéa snippa, vilket jag aldrig hade hört talas om innan. Va fan, snippa har väl inget med saken att göra. Själv är jag uppfödd med ordet pulla och ser inget fel i det, för det är precis vad det är. Men däremot så säger ja "murran" oftast och de kommer nog gå i arv till mitt barn, men man får väl använda det som är bäst och mest bekvämast, men jag tycker inte det är fel med ordet pulla!

2008-10-01 @ 23:10:53
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Feztis

Jag håller helt med dig, Izabella pekade häromdagen på sin pulla och frågade vad är det, pulla sa jag då.. Snippa låter inte alls bra tycker jag! Min mamma sa alltid pulla och så gör jag med :D



Det där med skyltarna är ytterst larvigt tycker jag! usch

2008-10-02 @ 09:22:06
URL: http://metrobloggen.se/feztis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0