Dåligt samvete

Usch sikket dåligt samvete jag har idag. Har sovit bort hela dan =( var fan supertrött, Loke somnade inte om förän vid 2 tiden, sen vaknade han en gång under natten och åt lite och hade problem med att somna om. Och det är ju jämt jag som tar honom eftersom han ammas då oxå, så mitt nattsömn blir ju helt rubbat.

Vaknade vid halv 10 då Loke vaknade till, ammade honom och bad henka ta honom, jag skulle snart gå upp, tänkte bara ligga och dra lite, men jag somnade om, och vaknade när henka väckte mej vid 13,50 =/ när han skulle gå och hämta erica, imorrn måste jag fan upp vid 7 alltså, oavsett hur trött jag är, annars kommer aldrig min dygnsrytm att bli bra igen ju, måste få Loke att vara vaken mer om dagarna istället oxå, så han inte är uppe så sent om nätterna.

Fick smaka välling igår för första gången, köpte mild havrevälling till honom från semper och det slank ju ner det med, men inte sov han hela natten för det, och ändå ammades han en gång till innan han somnade..

Ge mej min sömn tillbaka!

Hoppas det blir bättre snart. Fick hem en barnmatsbok igår från semper. Där i stog det lite om barnens sömn oxå, och efter 6mån behöver de oftast bara 2 sömntillfällen under dagen, han har nog 3-4 tror jag. Och efter 3år behöver de oftast ingen alls. Så i januari sen när dagis börjar igen, tänkte jag testa om Erica kan vara utan vilan på dagis, då kanske hon somnar lite tidigare hemma, typ vid kl.20 istället för 21 eller senare. För hemma klarar hon sig utan vila, på dagis sover hon oftast bara 30-40min, och det borde hon klara sig utan. Blir ingen napp då heller, eftersom hon ska ge dom till tomten nu vid jul, hon har pratat massor om det, så hon verkar vara beredd på det.

Pottränandet går bra oxå, snart vart utan blöja i en månad på dagis utan en enda olycka =D Inga hemma heller, springer väldigt ofta till pottan, ibland kommer nummer 2 oxå, men oftast vill hon göra det i blöjan.

Nehe Erica är sömnig redan nu, så ska försöka lägga henne i sängen och se om hon somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0