Amningen

Har slutat helamma nu, så nu ammar jag bara morgon och kväll och ska göra det fram tills Loke blir 8mån, alltså 2 månader till, vår lilla kille blev ju 6mån igår, redan, usch vad tiden går fort, samma korta tid kvar tills han blir 1år ju, lär ju bara hinna blinka så är man ju där..känner ångesten komma krypandes ;p näe då bara skoja.

Loke sov jättebra inatt, ammade honom vid 22 igår sen sov han fram till 4,30 då henka gav honom välling, sen sov han till 10,20 =) blev en riktig lyxnatt för mej. Så skönt att även henka kan ge honom mat om nätterna nu,så det blir att vi får gå upp varannan gång och ge honom välling.

Henka drog till lokalen men kom vid 13 tiden, eftersom vi skulle till pappa o lotta vid 14-tiden på fika, hon fyller år idag.

Nu är vi hemma o slappar, erica sitter och ritar, hon och jag har ritat en hel del idag, riktigt kul faktiskt, har alltid gillat att rita och färglägga =)

Imorrn kankse jag ska dra en sväng till ikea, då får barnen va hemma med henka, hoppas de är extra jäkliga då ;p hehe.

Ikväll ska vi göra varma mackor, så himla gott. Alltså såna i ugnen, inga i toaster, vet att en del även säger varma mackor om det oxå. Vi brukar köra med rökt skinka, ost och ananas eller tomat på.

Vad brukar ni ha på era varma mackor?

Nehe nu rensa lite i barnens byråer, så de nya kläderna får plats. Dags att slänga ut Lokes kläder i 62, tycker han växt massor senaste tiden.


Kommentarer
Postat av: Marie

Jo då julen har varit lugn och skön här hemma med min sambo.

2008-12-28 @ 10:36:52
URL: http://miamia77.blogg.se/
Postat av: Thina

Varma mackor är supergott! (Toast med men godast är vanliga tycker jag)

Vi brukar ha rökt skinka, stark senap, tomat, lök, ost, svartpeppar och vitlökspeppar. Mums :)

2008-12-28 @ 13:51:31
URL: http://superthiniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0